Sightsavers vinner brons för film om sitt arbete

En film av Sightsavers om organisationens arbete vann brons på Brand Film Festival Awards där Europas främsta branding-filmer uppmärksammas.  

Sightsavers fick priset för sin varumärkesfilm “What We Do’ brand film” (Vad vi gör) på 2019 års Brand Film Festival, som presenterades av PR Week och Campaign Magazine på Hawker House i London den 1 maj. Under eventet visades de nominerade filmerna och man arrangerade även paneldiskussioner och presenterade case-studies om de bästa varumärkesfilmerna i Europa.

Sightsavers film fick pris i kategorin Not for Profit/Giving Back (Välgörenhet/Ge tillbaka) där bidrag från både välgörenhetsorganisationer och privata företag tävlade. Guldet delades ut till Samaritans an agency Pegasus, för deras film ”Small Talk Saves Lives” (Småprat räddar liv).

”What We Do” ger en översikt av Sightsavers arbete och de olika programmen runt om i världen, dessutom innehåller filmen nyckelcitat från vd:n Caroline Harper och andra viktiga medarbetare. I filmen presenteras även en del av Sightsavers framgångar och den ger inblickar i arbetet med att skydda syn och kämpa för funktionsnedsattas rättigheter.

Den brittiska skådespelerskan och Sightsavers-ambassadören Sunetra Sarker är berättarröst i filmen, som producerats i samarbete med Londonbaserade Magneto Films.

Se Sightsavers prisbelönta film

Klicka ovan för att se filmen om Sightsavers livsförändrande arbete i över 30 länder runt om i världen (på engelska).

Vill du veta mer om vad som händer?

Fler nyheter
En person som tvättar händerna.
sightsavers_news

Covid-19: ett meddelande från Sightsavers globala vd Caroline Harper

Sightsavers följer noggrant utvecklingen av covid-19-utbrottet och gör allt för att skydda både vår personal och samhällena i länderna där vi arbetar.

Sia och hennes barn ler efter en ögonundersökning i Liberia.
sightsavers_news

Vad vi har uppnått 2019

Det har varit ännu ett banbrytande år för Sightsavers. Läs om vad vi har haft för oss, från att sjösätta nya program och konstutställningar till att träffa drottningen.

Människor går av en båt i en hamn.
Sightsavers Reports

Blindheten halverad i det avlägsna Sundarban

I en avlägsen region i östra Indien var tidigare en av 50 människor blind. Genom ett Sightsavers-projekt har man nu reformerat ögonhälsan där och förändrat tusentals människors liv.

Vill du höra från oss via mejl?